Team

 

 

 

MaartenTheijs

  Ik ben Maarten Theijs. Behalve gecertificeerd basisschooldirecteur, ben ik o.a. gediplomeerd remedial teacher. Als directeur van de school wil ik graag goed zichtbaar en laagdrempelig zijn voor zowel kinderen als ouders. Kwalitatief goed onderwijs, daar gaat het om!! Om dat te realiseren, moet welbevinden van kinderen hoog in het vaandel staan en is het partnerschap met ouders/ verzorgers van onschatbare waarde!!

 

Ilse van Houts

 

Ik ben Ilse van Houts. Vanaf dit schooljaar ben ik werkzaam op basisschool St. Lambertus en basisschool Het Lover. Op elke school ben ik twee dagen aanwezig. Op maandag en dinsdag ben ik op Daltonschool het Lover. Naast klassentaken, voer ik op maandag en dinsdag taken uit als lid van het managementteam. Ik vind deze afwisseling heel prettig en interessant. De eerste ontmoetingen met leerkrachten, kinderen en ouders zijn positief en warm geweest. Voel je vrij om eens binnen te lopen; ik maak graag kennis. Ik heb enorm veel zin in mijn eerste Lover-jaar!

 

Bregje Swinkels

Bregje Swinkels   Ik ben Bregje Swinkels, leerkracht. Mijn sterkste punt als Daltonleerkracht is dat ik altijd probeer te kijken naar wat kunnen de kinderen al zelf en wat hebben ze nodig. Waar zit hun kracht. Ik vind het belangrijk dat kinderen geloven in zichzelf en hun kunnen en dat ze hun zelfstandigheid goed ontwikkelen.  Dit zijn natuurlijk ook echte Dalton-idealen. De sfeer in de groep is hierbij  erg belangrijk.

 

Fija Bakker

Fija Bakker   Ik ben Fija Bakker, leerkracht. Mijn sterkste punt als Dalton-leerkracht: de kinderen zich prettig laten voelen in de groep en op school.

 

Ilse Joosten

 

Ilse Joosten

 

Ik ben Ilse Joosten. Het belangrijkste op school vind ik dat iedereen zich veilig en lekker voelt. Jezelf kunnen zijn. En kijken naar ieders eigen ontwikkeling. Als intern begeleider houd ik me op dinsdag (en soms op donderdag) bezig met de zorgleerlingen. Ik vind het leuk om activiteiten te bedenken waarbij kinderen van verschillende groepen gemengd worden. Met de bedoeling dat beide (groepen) kinderen er iets van leren. Hierbij wordt een groot beroep gedaan op de zelfstandigheid van kinderen en er moet eigen verantwoordelijkheid worden genomen.” Daarnaast ben ik onderdeel van het managementteam. Ik vind het leuk om, steeds in overleg met het team, mee te denken over onze visie, en richting te geven aan schoolontwikkeling. 

 

 

Nina van Bree

     

 

Ik ben Nina van Bree, leerkracht groep 7. Mijn sterkste punt is als Dalton-leerkracht: Ik begeleid kinderen in het ontwikkelingsproces, waarbij ik zelfstandigheid en eigen verantwoordelijkheid stimuleer.  Ik heb veel aandacht voor de sfeer in de groep.

                             

 

Ingrid van Hout-Aben

Ingrid Aben   Ik ben Ingrid van Hout-Aben, leerkracht. Mijn sterkste punt als Dalton-leerkracht: in mijn optiek is ieder kind uniek, je mag zijn zoals je bent. Ik probeer ieder kind zo goed mogelijk te begeleiden in zijn/haar leer- en ontwikkelingsproces.

 

Jacqueline van Gerwen

Jacqueline van Gerwen   Ik ben Jacqueline van Gerwen, leerkracht. Mijn sterkste punt als Dalton-leerkracht: ik kan goed luisteren naar kinderen. Ik stimuleer kinderen in wat ze al zelfstandig kunnen. Ik vind het geweldig als het zelfvertrouwen van kinderen groeit doordat ze zich ontwikkelen en zich nieuwe dingen eigen maken.

 

Loes Wijnen

Loes Wijnen   Ik ben Loes Wijnen, leerkracht. Ik vind dat mijn sterkste punt als Dalton-leerkracht is dat ik goed in staat ben om de zelfstandigheid van de kinderen te bevorderen. Dit door het samenwerken tussen de kinderen te stimuleren. Ook laat ik ze zelf nadenken als ze met vragen komen en neem ze niet te snel iets uit handen.

 

Marianne Bax-Vlassak

Marianne Bax-Vlassak   Ik ben Marianne Bax-Vlassak, leerkracht. Mijn sterkste punt als Dalton-leerkracht: ik ben iemand die vind dat de kinderen ook medeverantwoordelijk zijn voor het leerproces en de omgeving. De leerlingen worden dan ook medeverantwoordelijk voor de klas, ook zij dragen zorg voor de netheid van de groep. Ook ben ik iemand die zelfstandigheid wil bevorderen. Ik vind het belangrijk dat de kinderen eerst zelf iets proberen voordat ik ze help. Bij kleuters is dit bijvoorbeeld al terug te zien in het dichtmaken van de jas.

 

Mart Seegers

Mart Seegers   Ik ben Mart Seegers, leerkracht groep 6.  Mijn sterkste punt als Dalton-leerkracht: ik stel de omgang met de kinderen centraal. Ik geef ze verantwoordelijkheid. Didactisch ben ik goed op de hoogte van de leerstof.

 

Martine Thielen

Martine Thielen   Ik ben Martine Thielen, onderwijsassistent. Mijn sterkste punt als Dalton-leerkracht: zelf vind ik dat ik rustig ben en ook rust uitstraal. Ik merk dat dit een positief effect heeft op de kinderen.

 

Ton Vugts

  Ik ben Ton Vugts, leerkracht groep 8.  Mijn sterkste punt als Dalton-leerkracht: Ik probeer dagelijks met een flinke dosis positiviteit en humor te werken aan het zelfvertrouwen van de kinderen. Dus ze niet af te rekenen op wat ze (nog) niet kennen/kunnen, maar ze helpen een zo goed mogelijke basis te leggen voor de jaren die nog komen.

 

 

Ank van de Kerkhof

  Ik ben Ank van de Kerkhof en ben op Het Lover de leerkracht van de nieuwkomers. Die tijd dat ik er ben moet ik er voor zorgen dat deze kinderen, die pas kort in Nederland zijn, zich veilig voelen en de Nederlandse taal snel voldoende beheersen om zo door te kunnen stromen naar de groep die bij hen past.

 

Frans van der Vleuten

  Ik ben Frans van der Vleuten en ben de congiërge van Daltonschool Het Lover. Twee ochtenden in de week ben ik in de gangen, op een trap of bergruimte te vinden. Regelmatig komen kinderen mij helpen met het opruimen en netjes houden van de school. Samen zorgen we er voor dat er goed onderwijs gegeven kan worden.

 

Nieuwsbrief het Lover

Nieuwsbrief

Samen maken we Dalton levendig. Blijf op de hoogte en schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

E-mail: